Afblijven!!!! 2

Hoezo, afblijven.
Dat heb je een half jaar geleden ook al gevraagd.
Hebben ze daar geen gehoor aan gegeven?

Blijkbaar niet want het gebeurt nog steeds, dat er bloemen, knuffels en andere dierbare herinneringen die de nabestaanden op het graf hebben gelegd, worden weggehaald. De persoon/personen hebben dit bericht blijkbaar niet gelezen. Eigenlijk te gek voor woorden. Men kan blijkbaar niet met zijn/haar fikken van andermans spullen afblijven.

Het is niet te geloven, dat het nog steeds gebeurt. Zoiets doe je toch niet.
Nee, een normaal denkend mens doet zoiets niet, lijkt me.

En toch gebeurt het nog steeds, op beide begraafplaatsen in Oisterwijk, en op de begraafplaatsen in Haaren en Moergestel.

Naast het verdriet dat de nabestaande al heeft, wordt hem of haar nog meer verdriet aangedaan door datgene, dat met liefde op het graf is geplaatst, weg te halen.

BLIJF VAN ANDERMANS SPULLEN AF.

En vriendelijk verzoek aan alle begraafplaatsbezoekers:
Kijk bij het bezoek aan het graf van uw dierbare ook eens om u heen.
En ziet u iets verdachts, spreek die persoon er op aan.
Of geef het door aan het secretariaat, zodat wij eventueel actie kunnen ondernemen.

Vincent te Plate, kerkhofbeheerder Joanneskerkhof