Bedevaarten Bisdom Den Bosch

Bedevaartreizen naar Lourdes
Aangeboden door het Huis voor de Pelgrim.

Lourdesgroep Bisdom ’s-Hertogenbosch bestaat uit vrijwilligers die voor u vele hand en spandiensten verrichten tijdens de reis en in Lourdes. De reis is voor jong en oud, ziek en gezond en een combinatie van ouder met zoon of dochter kan heel bijzonder zijn.  Bij iedere reis zijn Nederlandse artsen en verpleegkundigen aanwezig en bijna alle voorkomende zorg kan worden geregeld. Cliënten bij Zorgverzekeraar CZ kunnen onder voorwaarden in aanmerking komen voor een flinke korting op de reissom.

Er worden in 2023 weer twee reizen naar Lourdes georganiseerd.
Lees hier meer over de bedevaart

Alle informatie staat ook op de website van de Lourdes-groep

Bedevaart naar Beauraing, België

N.B.C. Pro Maria afdeling bisdom Den Bosch heeft van 6 t/m 9 mei 2023 een meerdaagse bedevaart naar het Belgische bedevaartplaatsje Beauraing met begeleiding van een priester en een zorgteam. Opstapplaatsen zijn Mill, Helmond, en Eersel. In 2023 is het 90 jaar geleden dat Maria in Beauraing is verschenen.

Programma:

Dagelijks H. Mis, rozenhoedje, DVD over Beauraing, lof en de persoonlijke zegen met het H. Sacrament, gezellige ontspanningsavonden,  kruisweg, en Mariawake met handoplegging. Ook kunt u op eigen gelegenheid het heiligdom verkennen, het Mariaal museum bezoeken en de graven van de zieners bezoeken. Stille aanbidding is dagelijks mogelijk vanaf 14.00 uur in de kapel. Reissom meerdaagse bedevaart: v.a. € 320,-.

Beauraing is een bedevaartplaatsje aan de rand van de Belgische Ardennen. In een meidoornstruik verscheen Maria vanaf 29 november 1932, 33 maal aan 5 kinderen. Maria, de moeder met het Gouden Hart, vroeg om gebed en beloofde aan zieken en bedroefden hulp en troost. Beauraing is rust, vrede en zorg voor elkaar. “Dat men hier op bedevaart kome.” Het is een uitdrukkelijke wens van de Heilige Maagd met het Gouden Hart. Vergeet niet op de wens van Maria in te gaan! Tot in Beauraing?

Voor meer inlichtingen
N.B.C. Pro Maria: dhr H. Kuijs, Secretariaat van de pelgrims:
Westerveldlaan 6, 5345 EM Oss,
Tel: 06-83255111 E-mail

Kijk ook eens op de Website