Verslag uitstapje vormelingen uit Haaren

Woensdag 11 mei zijn we met de groep vormelingen vertrokken naar Den Bosch. Aangekomen bij de Sint Jan hebben we eerst een rondleiding gekregen van onze eigen Pastoor Francis, en hebben we allemaal een kaarsje ontstoken bij Moeder Maria. Daarna hadden we de groep opgesplitst in tweeën en zijn we begonnen aan de Wonderlijk Klim.
Het was een prachtige dag, de weergoden waren ons gunstig gezind, het was droog en zelfs de zon kwam vrolijk tevoorschijn. 144 traptreden verder stonden we op 25 meter hoogte in de dakgoten van de Sint Jan. Mooi om op deze manier de luchtboogbeelden van dichtbij te bekijken en te genieten van het prachtige uitzicht over de stad en het natuurgebied de Bossche Broek, ook leuk dat we onze eigen kerktoren van Haaren konden zien. Gelukkig was er ook een lift zodat ook echt iedereen mee naar boven kon.
Na afloop van deze geslaagde middag hadden we , zittend aan de ‘voet’ van de Sint Jan genoten van een welverdiend  lekker ijsje.