Verslag Power of Fire 2016

Zaterdagmorgen 2 april, kwart voor negen. Het plein voor de Joanneskerk staat vol met auto’s. Daar stappen om 9.00 uur onze vormelingen in en vertrekken naar ’s Hertogenbosch. Nadat de auto’s geparkeerd zijn op transferium Pettelaar brengt de bus ons naar de Parade in het centrum van de stad.
De grootste kathedraal van Nederland heeft haar deuren wagenwijd open gezet om de vormelingen van het bisdom Den Bosch welkom te heten bij de Power of Fire. De dag begint met een eucharistieviering in de Sint Jan, zoals de kathedraal wordt genoemd. De eucharistieviering wordt bijgewoond door zo’n 300 jongens en meisjes en muzikaal ondersteund door een jongerenband die fantastische liedjes zingt. Niels en Julien mogen de voorbede lezen en dat doen ze heel erg goed! En dat voor een volle kerk. Super! Door de Heilige Deur verlaten we de kerk en wandelen door de stad naar het Sint Janscentrum.

Wij – de begeleiders die jaarlijks naar de Power of Fire gaan – missen dit keer de trommels, de fakkels en de banieren. Maar niet getreurd… de dag is fantastisch georganiseerd. Workshops afgewisseld met springkussens zorgen voor enthousiaste reacties. Iedereen kiest wat hij of zij het liefste doet uit zes workshops: Over de streep, Verzoening, Hot Stuff, Vraag maar raak, Spelen met vuur en een Speurtocht door de Sint Jan.
We kijken naar onze jeugd en zien hen

• Lachen om de gekke capriolen die door de opdrachten ontstaan
  • Geboeid raken door wat hen verteld wordt
  • Ervaren wat het betekent om het sacrament van verzoening te mogen ontvangen (alleen als ze dit zelf willen)
  • Een pet winnen door de zin op te lossen bij de speurtocht

Als begeleider mochten we op een speciale workshop samen met anderen ideeën uitwisselen en inspiratie opdoen.

Na een gezellig afscheid in de tuin van het Sint Janscentrum (het Bossche seminarie) met mooie stimulerende woorden nemen we afscheid van de Power of Fire. De kracht van de Heilige Geest wordt symbolisch meegegeven. Alle jongens en meisjes krijgen een presentje (speciaal ontworpen kaars met logo) mee naar huis om het vuur door te geven.

Danielle, Eline, Jens, Julien, Niels, Steven en Vincent, Bart, Corrie, Jeanne en Nelleke.

Klik hier voor het Fotoverslag.