Autozegening

Vele mensen trekken er in de vakantie met de auto op uit. De één blijft in de buurt, of ergens in Nederland, maar er zijn er ook die verder wegtrekken en wel een paar duizend kilometer rijden. Ieder jaar, op de laatste zondag van juni, is er daarom een autozegening op het plein voor de Joanneskerk. De aanrijdroute is vanaf de Peperstraat en men verlaat het plein via De Lind. Het is goed om bij zo’n gebeurtenis even stil te staan bij de eigen verantwoordelijkheid in het verkeer, maar vooral om Gods hulp en inzicht te vragen om geen gevaar voor anderen te zijn en voor zichzelf. Uiteraard worden ook brommobielen, fietsen, scooters, bromfietsen en zelfs rollators gezegend.
De autozegening is aansluitend aan de Mis van 11.00 uur.

Op de foto: Autozegening in 2012, voor het gemeentekantoor. De plaats van zegening is nu veranderd en voor de kerk op het kerkplein.