Terugblik: uitstapje met de jeugd van de parochie

Zaterdag 1 juli 2017 was het dan zover!
Samen met de misdienaars en de kinderen van de kinderkoortjes en de kinderclub zijn we een middag op stap geweest.

We begonnen in de Petruskerk, de hoofdkerk van onze parochie. Daar hebben we onszelf aan elkaar voorgesteld. Want niet iedereen kende elkaar omdat we natuurlijk allemaal uit verschillende kerken komen. Maar dat duurde niet lang! Het ijs werd al snel gebroken toen we van elkaar hoorde dat velen hetzelfde doen in de parochie; maar dan alleen op een andere plek.

Na het voorstelrondje zijn we in groepjes een speurtocht door de kerk gaan doen. De meeste kinderen waren nog nooit in de Petruskerk geweest en hebben hun ogen uitgekeken in deze prachtige kerk. Ze mochten vragen beantwoorden, die niet allemaal even makkelijk waren. Maar samen kwamen ze er goed uit. Iedereen was fanatiek met het zoeken naar de juiste antwoorden want de 2 groepen die de meeste vragen goed zouden hebben, kregen een prijsje.

Na het serieuse werk was er tijd voor actie. We zijn met z’n allen een uur gaan jumpen! In Haaren mochten we daarna bijkomen van dit inspannend avontuur onder het genot van een bordje Vlaamse frieten van pastoor Francis. Of de frietjes echt uit Vlaanderen kwamen vroeger we ons wel af ..... maar de smaak was er niet minder om!

Nog even spelletjes gedaan in de tuin bij het parochiehuis, waarna de spannende prijsuitreiking was!

De eeste prijs werd gewonnen door: Niene, Else, Floor en Charlotte.
En de tweede prijs was voor Lonne, Tineke, Olek, Tara en Jesse.

De tijd vloog voorbij, zo snel zelfs dat we op het eind bijna vergaten om de ijsjes op te eten. Kortom: een geweldige middag voor onze jeugd en ook voor de begeleiders! Het was goed om zo samen parochie te zijn.