Verslag: Vormselviering 2017

Zaterdag 25 maart was er dan eindelijk de dag waarop onze jongens en meisjes het sacrament van het Heilig Vormsel mochten ontvangen.
De afgelopen maanden hebben zij zich in 6 lessen voorbereid. Hebben ze met elkaar gedeeld waarom ze gevormd wilden worden en ontdekt wat de Heilige Geest met je doet, je helpt, kracht geeft en troost. We deden dit door teksten te lezen in het projectboekje (project Kom, Heilige Geest), door sketches, opdrachten en gesprekken met elkaar.

Voor het eerst sinds het bestaan van de Jozefparochie hebben de afzonderlijke werkgroepen van Haaren, Moergestel en Oisterwijk, samengewerkt.
Vanaf de eerste kennismakingsbijeenkomst was er sprake van een klik en is de totale voorbereiding tot en met de Vormselviering zonder problemen maar met veel gezelligheid en begrip voor elkaar, verlopen. Een mooie basis voor de toekomst!

In een volle Petruskerk presenteerden de vormelingen zich met vuur (fakkels en kaarsen) en pijlen (waarop de negen vruchten van de H. Geest).
Mgr. Schröder was trots op de jongens en meisjes die hij de hand mocht opleggen en vormen.
Ook wij, begeleiders van de werkgroep zijn trots. Trots op deze jongeren die zelf de keuze gemaakt hebben om gevormd te willen worden, maar zeker ook op de manier waarop ze dit gedaan hebben: open, eerlijk en oprecht.
We hopen ze nog vaak te zien, in de kerk, de gezinsvieringen, de jongerenCLUB412.
Nogmaals: van harte gefeliciteerd!

Onze vormelingen van 2017:
Kiki, Floris, Niene, Meeke, Lucas, Lotte, Anne-mae, Koen, Dirk, Jacob, Fleur, Marieke, Suus, Stijn, IJsbrand, Justin , Storm, Annika, en Amber.
Ook Giel ( wordt in juni a.s. gevormd ) en Lars ( wordt gevormd op 1 april ) horen bij deze groep.