Verslag: Communie voorbereiding Oisterwijk

Dit jaar doen de communicanten van Oisterwijk hun Eerste Heilige Communie in mei. De voorbereidingen zijn al enkele maanden in volle gang…
Ongeveer een keer per maand komen de communicanten naar de Communieles in de kinderkerk van de Joanneskerk. Aan de hand van het boek “Gods grootste Geschenk”, proberen we de kinderen de basis van het Katholieke geloof mee te geven. Elke les beginnen we met “een geschenk” van God. Naar aanleiding van dit geschenk vertellen we een passend bijbelverhaal. Het vertellen van het bijbelverhaal doen we middels viltplaten, of we verkleden ons als een personage uit de Bijbel en beelden het verhaal uit. Tot slot kunnen de kinderen creatief met hun handen aan de slag, want er volgt altijd een leuke knutselopdracht.
De geschenken die we tot nu toe besproken hebben zijn: de Schepping,  Parel in Gods hand, de Doop, Vriendschap, Vergeving en Vrede.
Daarnaast kunnen de kinderen het “Onze Vader”-certificaat behalen, wanneer ze dit gebed uit hun hoofd kunnen bidden. Het is leuk en fijn om te zien, dat de kinderen hier ijverig in zijn.

Een keer per maand is de Gezinsviering in de Joanneskerk, waarbij de communicanten (en uiteraard de andere aanwezige kinderen) in het middelpunt staan. Ze mogen in deze viering taakjes uitvoeren, zoals helpen met de kaarsen, collecte en voorlezen. Het is geweldig om te ervaren dat veel communicanten met hun familie bij deze vieringen aanwezig zijn!!

De voorbereiding voor de communie gaat erg goed met onze enthousiaste communicanten!
Heeft u nog vragen en/of opmerkingen over de voorbereiding van de Eerste Heilige Communie? Dan horen wij dit graag, u kunt doen om een mail te sturen naar de communie werkgroep

Groetjes,
De Communiewerkgroep