Terugblik: bedevaartreis Fatima Portugal

Verslag van een medebedevaartganger

100 jaar Fatima, Bedevaart naar Fatima in Portugal. Afgelopen maand juni was er door de parochie Sint Jozef een bedevaart georganiseerd, gezamenlijk met Haaren – Moergestel - Oisterwijk en de Sint Pieter parochie te Galmaarden in België. Een fijne bedevaart die prima was georganiseerd, met onze Pastoor Francis De Meyer als promotor en groot Fatima fan. De reis, het verblijf, en begeleiding ter plaatse, was zeer goed verzorgd en uitstekend geregeld door onze reisleidster Sandra Hoefnagels – van Zeijl. Complimenten. Verscheidene keren hebben mijn vrouw en ik diverse bedevaartplaatsen bezocht en als zodanig meegemaakt. Kleine bedevaartplaatsen, maar ook grote zoals Lourdes. En toch, zoals wij Fatima als bedevaartplaats hebben ervaren, daar zijn maar enkele woorden voor; EMOTIE, DEVOTIE en INDRUKWEKKEND. Om zovele mensen uit zovele landen te zien, die samen de diverse diensten meevieren, zingen, bidden, en meelopen in de lichtprocessie, zoiets laat een indruk achter die nauwelijks te omschrijven is. Je hoort dan ook veel mensen zeggen; “Zoiets moet je zelf daar meemaken en ervaren”. De saamhorigheid, en gezelligheid, tijdens de reis en het verblijf onder de bedevaartgangers was groot. Brabanders en Belgen, het was één grote familie. Bedankt Parochie Sint Jozef, voor de mogelijkheid om deze fijne belevenis te mogen meemaken. Fatima: het heeft ons goed gedaan. Dankbare bedevaartgangers.

Fatima bedevaartreis met de parochie St. Jozef  en parochie St. Pieter te Galmaarden

Van zaterdag 10 t/m woensdag 14 juni zijn we met twee parochies op bedevaart geweest naar Fatima in Portugal. De stad Fatima is een van de bekendste bedevaartsoorden van het rooms katholieke geloof. De indrukwekkende basiliek en kapel worden beide drukbezocht door mensen van over de hele wereld. Fatima wordt ook wel het Lourdes van Portugal genoemd.

Om u een beetje een beeld te geven van wat we daar allemaal gezien hebben hebben we een kleine foto reportage gemaakt, klik op onderstaande link om de beelden te kunnen bekijken.

Fotoreportage Fatima Portugal