1 jan 2017: Slotviering van onze Levenskerk

Zondag 1 januari 2016, 11.00 uur

Op Nieuwjaarsdag om 11 uur bent u welkom bij de allerlaatste viering in onze Levenskerk. Een periode van ruim 50 jaar Levenskerk wordt afgesloten. Veel lief en leed is in die periode gepasseerd, veel vreugdevolle momenten hebben we samen gedeeld en veel mooie contacten gelegd: soms in het voorbijgaan en toevallig, vaak echter diepgaand en inspirerend. Vijftig jaren die in ons jubileumboek werden gekarakteriseerd als werken in een ‘spirituele proeftuin’. Een halve eeuw van bidden en zingen, van vrije ruimte in denken en doen, van openheid en wezenlijke inbreng door leken, van inspireren en aan het denken zetten. Ieder van ons gaat nu verder op weg, binnen gebaande paden of juist nieuwe wegen betredend, onzeker of juist met vertrouwen.

AFSCHEID NEMEN

Afscheid nemen is loslaten,
en toch iets van die persoon of die plek in je houden.
Je kunt een mens niet vasthouden, je kunt een plek niet vasthouden.
Je moet afscheid nemen ook niet enkel zien
als iets droevigs, maar ook als mogelijkheid.
Die mens, die plek, laat iets in jou achter,
opdat jij er mee verder kunt.
Je kunt blij zijn omdat je rijk bent
dat je die mens hebt mogen ontmoeten, deze plek,
dat je hier bent geweest, en er vol van bent.
Afscheid nemen is dag zeggen en proberen
verder te gaan met de steun, die je hebt gekregen.
(naar Abel Herzberg)

Pastoor Francis De Meyer zal voorgaan in deze viering, die is voorbereid door de liturgiegroep. Na afloop komen we bij elkaar om elkaar het allerbeste te wensen voor het nieuwe jaar, én om de periode van 50 jaar Levenskerk samen af te sluiten. Er zal koffie en thee zijn, een glas wijn en een hapje, maar vooral wij, mensen van de Levenskerk. Ook hierbij bent u van harte welkom!