Thuis bidden en meevieren in de Goede Week en Pasen

Nu er geen publieke vieringen zijn tot en met Pinksteren in onze parochie Sint Jozef, nodigen we u uit om thuis mee te bidden en te vieren via Radio Maria en televisie NPO2.

VIERINGEN IN DE GOEDE WEEK EN PASEN:

Woensdagavond 8 april

Radio Maria: Chrisma-mis om 19:30 uur.
Vanuit de kathedrale basiliek van Sint Bavo in Haarlem. Celebrant Mgr. Punt.

Witte Donderdag 9 april

Radio Maria: Eucharistieviering om 19.00 uur.
Vanuit de H. Michaelkerk in Sint Michielsgestel. Celebrant is kapelaan Pieter Zimmermann.

Goede Vrijdag 10 april

Radio Maria: Om 15:00 uur, Gebeden Kruisweg vanuit de Lodewijkkerk te Leiden.

Radio Maria: Kruisverering om 19:00 uur.
Plechtige herdenking van het lijden en sterven van de Heer vanuit de Lodewijkkerk te Leiden. Celebrant is Pastoor Jeroen Smith.

Televisie / NPO2: De kruisweg 15.00 – 15.30 uur / NPO2
De Kruisweg, de gebedstocht langs de veertien staties over het lijden en sterven van Christus, wordt gebeden door Mgr. Harrie Smeets, bisschop van het bisdom Roermond. Bij elke statie in het Kruiswegpark in Roermond klinkt een meditatie van schrijver/columnist Stephan Sanders. Wishful Singing verzorgt de gregoriaanse gezangen.

Paaswake 11 april

Radio Maria: zaterdag 11 april om 21:00 uur.
Vanuit de kathedrale basiliek van Sint Bavo in Haarlem. Celebrant Mgr. Hendriks.

Televisie / NPO2: Paaswake om 23.15 uur
De rechtstreekse uitzending van de Paaswake komt vanuit de Munsterkerk in Roermond. Celebrant is Mgr. Everard de Jong, hulpbisschop van het bisdom Roermond.

Paaszondag 12 april

Radio Maria: Zondag om 10:00 uur
Vanuit de Sint Lodewijkkerk in Leiden. Celebrant is Pastoor Jeroen Smith.

Televisie / NPO2: eucharistieviering om 11.00 – 12.00 uur.
Een rechtstreekse uitzending van de eucharistieviering op het Hoogfeest van Pasen vanuit de Munsterkerk in Roermond. Hoofdcelebrant is Mgr. Harrie Smeets, bisschop van het bisdom Roermond.

Televisie / NPO2:  12.00 – 13.00 uur
Rechtstreeks vanuit Vaticaanstad spreekt paus Franciscus zijn traditionele paasboodschap uit, met aansluitend de zegen Urbi et Orbi voor de stad Rome en de wereld.

Daarna ontmoeten Antoine Bodar en Leo Fijen elkaar voor Pasen in Rome. Vanwege de coronacrisis zit Leo Fijen in Hilversum en staat Antoine Bodar in Rome. Met elkaar spreken ze over de situatie van voorafgaande weken. Over de angsten en de zorgen, maar ook over Christus, die hoop geeft op licht en leven door alle dood heen.

Paasmaandag 13 april

Radio Maria: eucharistieviering om 10:30 uur.

Internet:

Dagelijks verzorgt KRO-NCRV een livestream van de eucharistieviering (09.30 uur) en een dagsluiting (19.00 uur) vanuit de Mariakapel in de Hilversumse St. Vituskerk. De dagelijkse vieringen worden online uitgezonden via deze website en deze facebookpagina.

Radio Maria

Van maandag tot en met vrijdag is er om 09.00 en 19.00 uur een Mis te horen via DAB+ en via radiomaria.nl. Op zaterdag is de Mis om 9.30 uur en op zondag om 10.00 uur. Ook wordt dagelijks het getijdengebed gebeden en is er rozenkransgebed, onder meer om 08.30 en 12.15 uur. Iedere dinsdag is er tussen 11.00 en 12.00 uur een speciaal gebedsuur voor de situatie in Nederland.