De Rozenkrans bidden; Brabants dagblad

Bron: Tom Tacken, Brabants Dagblad

De rozenkrans bidden, in Oisterwijk doen ze het nog elke ochtend

Met het hele gezin het rozenhoedje bidden, dat is voltooid verleden tijd. Maar in de Petruskerk van Oisterwijk komt nog elke ochtend een handjevol parochianen bijeen om tussen duim en wijsvinger het ene onzevader na het andere weesgegroetje te prevelen.

Zo start het artilkel dat in het brabants dagblad is te lezen....

Alinea uit het artikel: " In de grote katholieke gezinnen van weleer hoorde het bidden van de rozenkrans bij de dagelijkse praktijk. ,,Dat is weg”, weet pastoor De Meyer, die als geboren Vlaming zijn rozenkrans een ‘paternoster’ noemt.

,,Maar in bedevaartsplaatsen als Lourdes en Fatima wordt de rozenkrans nog volop gebeden. Het is echt een volksgebed, waarin je als gelovige de mysteries van Christus met Maria overweegt. Als pastoraal team hebben wij anderhalf jaar geleden besloten om gevolg te geven aan de oproep van paus Franciscus om de rozenkrans weer te gaan bidden.”

Een mooi artikel over het rozenkransgebed, wie weet inspirteert het u om ook het gebed mee te komen bidden.

Lees hier het volledige artikel