Vijf jubilarissen, kerkkoor Haaren

De gedenkdag van de H Cecilia, de patrones van de kerkmuziek, is 22 november. Vele zangkoren vieren omstreeks die datum hun Ceciliafeest. Zo ook het H Lambertus kerkkoor. Zondag 24 november is het koor begonnen met een mooie Eucharistieviering in onze kerk, voorgegaan door onze pastoor Francis, geleid door Corné Pijnenburg en met begeleiding van Harrie Termeer. Aan het einde van de viering sprak de pastoor zijn dank en waardering uit voor het koor. Hij sprak de wens uit dat het koor nog vele jaren de vieringen in onze kerk kan verzorgen. Na deze viering werd het feest voortgezet in zaal ’t Gemak” in Haaren.

Na de koffie werden de 5 jubilarissen in de bloemetjes gezet:
Thea Simons (12,5 jaar), Toon Bressers (20 jaar), Marie Louise Weide (35 jaar), Nico Timmermans (40 jaar) en Jos van Kempen( 55 jaar lid)

Na een aperitiefje en een heerlijke lunch werd het feest voortgezet met het spelen van Oud Hollandse spellen in groepjes van 4 personen. Hierbij moesten o.a. moeilijke puzzels opgelost worden en werden er ook behendigheidsspellen gespeeld. In een zeer ontspannen sfeer en met daverende lachsalvo’s werd hier fanatiek aan mee gedaan. Het was een goed geslaagde dag. Mede daardoor kan het koor er weer flink tegenaan om naast de zondagse vieringen goed voorbereid de kersttijd in te gaan.

Wilt u het koor komen versterken, kom dan donderdagavond naar de repetitie in het parochiehuis van 19.30 uur tot 21.30 uur.

Jan Eggenkamp.