Verslag Club 412 naar the Passion

Op witte donderdag is er een bus vertrokken van De Lind naar Amersfoort. Een twintigtal tieners en een vijftiental begeleiders hadden er zin in!! Het was nog even spannend, want de dinsdag ervoor waren er heftige aanslagen in Brussel. Een paar kinderen gingen daardoor niet mee, maar er waren ook nog een paar late aanmeldingen. En gelukkig ging het festijn gewoon door!
Robert Nieuwenhuijse en Sandra Hoefnagels vormden een geweldig kernteam: letterlijk aan alles werd gedacht!! Er werd een aula van een school gehuurd om daar alvast in de sfeer te komen en te eten. Ook werd een groep uit Leusden gevonden om samen te delen, in de sfeer van het laatste avondmaal. Deze groep kwam met de fiets naar diezelfde aula. Er zijn mooie groene keycords met 'club412' erop gekocht, daaraan kwamen naamkaartjes met telefoonnummer voor noodgevallen. Er zijn groene sjaals geknipt, om er allemaal ‘n beetje hetzelfde uit te zien en nog veel meer!

De bus kreeg wat vertraging toen hij op onze weekmarkt stuitte, maar een kwartier later waren we op weg in een goede sfeer met veel tassen met lekkers. Toch altijd leuk, zo'n busritje! Aangekomen in Amersfoort, tegelijk met de groep uit Leusden, werd een kennismakingspel gedaan o.l.v. de jonge dominee uit Leusden. Afgesloten door een gebed van pastor Ad. Ondertussen werden snel de broodjes en drank klaargezet, want het bleek slim te zijn om vroeg naar het Eemplein te gaan, want het was er al aardig druk.
De soep en broodjes vonden gretig aftrek en het restant werd weer snel ingepakt en de aula netjes achtergelaten: op naar het plein. Er was een opstopping, omdat we vanwege de veiligheid gecontroleerd werden: de pot jam en pasta moesten ingeleverd worden (glas was verboden), maar we waren blij met de controle. We vonden een goede plek, best vooraan. Helaas moesten we toen nog zeker een uur wachten vóór het echt begon.
De regisseur vroeg of we op een gegeven moment "Barabas" wilden roepen, en "kruisig hem". Dat is wel heftig! En dat deden we ook niet allemaal.
Op het podium stond een orkest in het wit in een doorzichtige tunnel en ernaast stond het koor in het wit. Er was een camera die over een lijn door de lucht ging. Grappig dat er brood gekocht werd bij de Oisterwijkse meesterbakker Robèrt!
Prachtige liederen en goede acteurs zorgden voor een aangrijpende belevenis.
Na afloop hadden we gelukkig nog wat te eten en te drinken en hadden we een voorspoedige reis terug.
Het was mooi om de tieners met elkaar bezig te zien en we hopen dat dat de aanwezigheid op de clubavonden ten goede komt en dat ze elkaar vasthouden!!
Op www.club412.nl ziet u foto’s en een film!

Klik hier voor foto’s

Klik hier voor een filmpje