25 sep Jubileum 50 jaar Levenskerk

Dit jaar is het 50 jaar geleden dat de parochie Levenskerk is opgericht door bisschop Bekkers en in september 1966 is de Levenskerk van start gegaan. Wij gaan dit heuglijk feit vieren met een minisymposium “Waar blijft de kerk” op woensdagavond  21 september 2016 en met een feestdag op zondag 25 september 2016. Op 25 september zijn ook kinderen van harte welkom. Tevens komt er op 21 september een jubileumboek “50 jaar Levenskerk, een spirituele proeftuin” uit, dat u op beide dagen in de Levenskerk en ook in de plaatselijke boekhandel kunt kopen voor €20,=.
Wij nodigen u van harte uit om deel te nemen aan het minisymposium en de feestdag. Alle activiteiten hebben plaats in en rondom de Levenskerk. Aan deelname zijn geen kosten verbonden. U kunt wel een vrijwillige bijdrage geven voor een goed doel: de ene helft is voor Casa do Guri (kindertehuis in Brazilië) en de andere helft is voor de lokale Vrienden van de Vrolijkheid  (kinderen AZC Oisterwijk). U kunt zich voor beide dagen aanmelden via mail

Minisymposium woensdag 21 september 2016 : “Waar blijft de kerk?”

Aanvang
19.15 uur         Kerk open. Ontvangst met koffie en thee.  Beeldpresentatie 50 jaar Levenskerk
20.00 uur Welkomstwoord en openingslied  m.m.v. Kathelijne van Dongen, sopraan en Rick Schilders piano.
20.20 uur Lezing 1: Prof. Dr. Erik Borgman: “Steeds opnieuw beginnen kerk te zijn”
Lezing 2: Burgemeester Hans Janssen: “Inspiratie in het publieke domein”
21.30 uur Presentatie Jubileumboek en aanbieding eerste exemplaar aan bisschop Gerard de Korte en burgemeester Hans Janssen.
22.00 uur Gezellig samenzijn met een hapje/drankje en afhalen van de bij intekening bestelde en gekochte boeken of kopen jubileumboek
23.00 uur Einde

Feestdag zondag 25 september 2016

11.00 uur Feestelijke Eucharistieviering met zang van Melos
12.00 uur Receptie  met koffie/thee/limonade.  Felicitatie van pastoor Francis De Meyer.
12.30 uur Opening diapresentatie  in dekenaatskamer en presentatie goede doelen .
13.00 uur Optreden zanggroep Melos met als afsluiting feestlied
13.30 uur Een lekker broodje
Doorlopend Speurtocht voor kinderen vanaf  7/8 jaar; quiz voor volwassenen, veel tijd om   elkaar te ontmoeten en bij te praten, vooral tussen de optredens van de koren
14.00 uur Optreden Reüniekoor Levenskerkkoor o.l.v. Rick Schilders
15.00 uur Optreden Reüniekoor  Kinderkoor Tierelieren
16.00 uur Gezamenlijk zingen van oude feestliederen.
17.00 uur Feestbuffet genodigden
20.00 uur  Afsluiting

Voor u weggaat: U wordt van harte uitgenodigd uw naam en/of een mooie wens of tekening   te zetten op een van de schildersdoeken in de L-kamer.