Verslag: Power of Fire 2017

Met 15 jongens en meisjes uit Haaren, Moergestel en Oisterwijk en 4 begeleiders trokken we zaterdag 11 maart naar Den Bosch.
Voor de jaarlijkse Power of Fire, een feest, speciaal voor de vormelingen uit ons bisdom, kwamen honderden jongeren samen in de Sint Jan kathedraal.
Na de eucharistieviering ging het programma verder in het Sint Jans ’centrum waar het vuur, meegenomen uit de kathedraal, door bisschop de Korte werd ontstoken.
Aan de vier workshops werd, na een wat aarzelend begin, enthousiast deelgenomen en in de pauzes werden de enorme lucht- en springkussens optimaal gebruikt!
Een afwisselende dag waarbij in de workshops het geloof centraal stond: met drama, een ‘vraag-maar-raak’ bijeenkomst, keuzes maken bij ‘over de streep’ en een speurtocht in de Sint Jan.
De reacties waren erg positief ( leuk, gezellig, gaaf!! ). De kaars die ieder mee mocht nemen kan het vuur van de Heilige Geest doorgeven!
Super, dat we zo’n grote groep erbij konden zijn!