Terugblik: Dagbedevaart Banneux

Woensdag 11 oktober zijn we met de St. Jozef parochie op dagbedevaart naar Banneux geweest. Mede dankzij Sandra, reisbegeleidster van de St. Jozef parochie hebben we een mooie dag gehad.
Na aankomst zijn we gestart met een Eucharistieviering samen met de pelgrims van Bisdom Roermond. Daarna in processie naar De Bron, genoten van een heerlijke warme lunch, kruisweg, rozenkrans, ziekenzegening, koffie met gebak en ook nog even tijd voor relishoppen.
Kortom, een HEER-lijke dag!!

Van 15 januari tot 2 maart 1933 verscheen de Maagd Maria acht keer aan een meisje van 11 jaar oud, Mariette Beco. De Boodschap die zij er bracht is actueel! Ziekte, lijden en zorgen zijn van alle tijden! Wil je meer weten over de verschijningen klik hier

Elk jaar komen honderdduizenden pelgrims naar Banneux! Zij komen alleen of in groep, zoals bij een ziekentriduüm of eendagsbedevaart, om hun armoede, hun lijden en zorgen, hun zoeken aan Onze-Lieve-Vrouw toe te vertrouwen. Bij de Moeder van de Verlosser willen zij het vertrouwen en de hoop uitdrukken die zij stellen in Jezus Christus, de Bron van alle genade!

Zoals zij deed voor Mariette, zo leidt de Maagd der Armen ook vandaag elke bedevaarder op zijn levensweg. Zij vraagt ons “de handen in het water te steken”, in de Bron van het ware leven: Jezus!