Terugblik: Afscheidsdienst en receptie pastor Christof van Buijtenen

Op zondag 23 september vierden we in een goed gevulde St. Petruskerk om 11.00 uur een plechtige Eucharistieviering ter gelegenheid van het emeritaat van priester Christof van Buijtenen. Aan het eind van de viering hield pastoor Francis De Meyer een dankwoord over al het goede wat pastor Christof voor andere maar vooral voor de Oisterwijkse kerkgemeenschap heeft gedaan.  Ook waren er woorden van dank voor Gemma Prins, de huishoudelijke hulp van de Petruskerk.

Na afloop was iedereen welkom in het St. Jozefcentrum waar men onder het genot van een kopje koffie/thee frisdrank of een glaasje wijn persoonlijk afscheid kon nemen Christof.
Een aantal parochianen (kosters/lectoren ect) hebben tijdens de receptie via een gedichtenbundel het verloop van de geschiedenis weergegeven over de werkzaamheden en samenwerking met en voor em. pastoor Christof v Buijtenen.

Op de melodie: Alle Menschen werden Brüder, 9e Symphonie van Beethoven werd door iedereen in de zaal “uit volle borst’ meegezongen:
Danken wij pastoor van Buijtenen, priester van het nieuw verbond.
Gods’ woord heeft hij doen klinken, vurig kwam het uit zijn mond.
Zoals wij hem allen kennen, trouw aan Christus en zijn Kerk.
Mag Gods’ zegen op u rusten, dank voor al het goede werk.